עמדות טעינה "ירוקות" לרכבים חשמליים, נמצאות ממש כבר כאן. עמדות טעינה המבוססות על אנרגיה סולארית במקום על רשת החשמל הרגילה הן הדור הבא של הטענת הרכבים החשמליים. כל הפרטים על כך אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.
כאשר צריך להטעין סוללה ברכב חשמלי, בעל הרכב מחבר אותו לרוב לכבל טעינה ביתי או שעושה שימוש בהטענה מהירה בעמדה ציבורית. בכל מקרה, החשמל מגיע מרשת החשמל וזהו המקור ממנו מיוצר החשמל.
![אנרגיה סולארית](https://nadlan-tv.co.il/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Image-2022-11-16-at-02.56.47-300x225.jpeg)
מסיבה זו, עם כל הניסיון להיות "ירוקים" באמצעות וויתור על דלק, רכבים חשמליים עדיין רחוקים מלהיות נקיים. גז או פחם נשרפים עדיין כדי לספק אנרגיה ולא כולם מסתמכים על מקורות מתחדשים.
אך בקרוב התמונה הולכת להשתנות, כשעוד ועוד חברות מייצרות כבר היום תחנות הטענה לרכבים חשמליים המבוססות על אנרגיה סולארית.
כמות הרכבים החשמליים בעולם הולכת וגדלה ואם לא ייעשה טיפול נכון בעמדות ההטענה החשמליות, כל מה שיושג באמצעות המעבר לרכבים חשמליים, ירד לטמיון בשימוש נרחב בחשמל להטענה.
![עמדת הטענה סולארית](https://nadlan-tv.co.il/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Image-2022-11-16-at-02.56.49-300x217.jpeg)
חברות אמריקאיות מייצרות כבר תחנות שעל גגותיהן מותקנים פאנלים סולאריים הנעים בהתאם למיקום השמש כך שיוכלו להפיק את מירב החשמל בכל יום. מחשב קטן המחובר לתחנה קובע האם החשמל שהופק יוזרם ישירות לטעינת הרכב או שייאגר בסוללה לשימוש עתידי.
בישראל נבדקת האפשרות של שימוש בעמדות טעינה יבילות, כאלו שניתן להזיזן ממקום למקום וניזונות מאנרגיה סולארית. עמדות טעינה סולאריות ניידות ניתן לנייד בהתאם לביקוש באזורים מסוימים.
טרקטורים יכולים לפרוק עמדות מוכנות מראש במקומות שונים, ציבוריים או פרטיים, הלוחות הסולאריים עוקבים אחרי השמש וממלאים את המאגרים וההרכבים המגיעים יכולים להתחבר ולהטען.
לקריאת כתבה נוספת בנושא :
לפרטים נוספים יש להשאיר את הפרטים: