תוכנית אשקלון דרום-מזרח, הנמצאת בשטחים פתוחים בכניסה לעיר, מתכננת להקים רובע מגורים ותעסוקה חדש שיהפוך את הכניסה לאשקלון לחדשה ומרכזית. בנוסף לתחנת רכבת חדשה, הרובע יהפוך לאטרקטיבי במיוחד עם נגישות גבוהה לכבישים ארציים.
הרובע יכלול כ-11,500 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-20 יחידות דיור לדונם, וכ-719 אלף מטרים רבועים של שטחי תעסוקה ומסחר. התוכנית גובלת בצד המערבי בשכונת מגדל הוותיקה, בשכונת גבעת ציון שהוקמה בשנות ה-50, ובשכונת אגמים מזרח. בצד המזרחי, המתחם גובל בכביש הארצי מספר 4, ובצד הצפוני בשכונת רמת אשכול ובאזור התעשייה הצפוני.
למידע נוסף השאירו את הפרטים:

הרובע המתוכנן כלול בהסכם הגג של המדינה עם עיריית אשקלון, והאתר מוגדר כמתחמים 17 ו-19 בתוכנית המתאר הכוללנית שבפיתוח. התוכנית שמה דגש על איזון הפיתוח בין צפון העיר לדרומה ועל עיצוב שדרות בן גוריון כשדרה העירונית הראשית. למתחם נגישות תחבורתית גבוהה ממערך הדרכים הארצי הקיים, כולל תחנת רכבת כבדה המתוכננת בסמוך ומערכות תחבורה ציבורית בתכנון, כמו רכבת קלה ונתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים.
שלד התוכנית כולל את ציר בן גוריון ממזרח למערב ושני צירים עירוניים מצפון לדרום, המחברים בין שדרות התעשייה לרחוב עמק יזרעאל בדרום-מערב, ובנוסף את בן גוריון עם רחוב עמק חפר בדרום-מערב. בשטח התוכנית ובסביבתה מצויים אתרים לשימור כמו מגדל המים ובתי באר, ושרידי סביל, כמו גם שטחים טבעיים פתוחים בדרום שמוגדרים כמסדרון אקולוגי.

אחד המובילים של התוכנית: "אשקלון הפכה לעיר משמעותית וחשובה, וחוסנה העירוני בא לידי ביטוי בתקופת המלחמה האחרונה. הוספת יחידות דיור רבות היא עדות לאמונה כי הציבור יצביע ברגליים ויגיע לגור בעיר שמספקת שירותים ברמה גבוהה. השכונה החדשה תהווה שער כניסה חדש ומכובד לעיר".
האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון: "התוכנית קיבלה הסכמה רחבה של חברי הוועדה ושל נציגי הרשות המקומית שהבינו כי היא מעצבת מחדש את הכניסה לעיר בצורה מצוינת. השילוב עם תחנת רכבת ומרכז עסקים חדש יעניק לעיר אשקלון פנים חדשות."
למידע נוסף השאירו את הפרטים: