צ'אטליסט, הסטארט-אפ החדשני בתחום הנדל"ן, עשה מיני אקזיט עם מהלך מבריק של מכירת זכיינות למערכת הטכנולוגית שלו לעשרות סוכנויות תיווך ברחבי הארץ. המייסדת קרן גולץ מתארת את המהלך כ״הדקה ה-90״ של הסטארט אפ. מהלך שהוביל לשינוי משמעותי באופן שבו סוכניות תיווך מנהלות את פעילותן.
בשנים האחרונות התמקדה צ'אטליסט בפיתוח כלים לחיזוי תאריך פינוי של דירות מושכרות ודירות שעומדות להימכר. המערכת נועדה להגיע למידע זה הרבה לפני שהדירות יוצאות לפרסום בפלטפורמות המוכרות, כמו לוחות מודעות ורשתות חברתיות.
״לאחר איסוף נתונים מסיבי של שנים וניתוח הדאטה פיצחתי שיטה שה-DNA שלה מאוד עסקי ופשוט והדרך להגיע לתוצאות מצד שני מאוד אלגוריתמי," מספרת גולץ. בתחילה, נועד ניתוח הנתונים לשרת מודל פנימי של צ'אטליסט, אך מתוך צורך בפיילוט אמיתי מול מתווכים צמח מודל עסקי חדש.
למה שהמודל לא ישרת את כלל הסוכנים בארץ? ״ככל שנגדיל את כמות הנכסים שהמערכת מאתרת לפני כולם כך נוכל להגדיל את כמות המשתמשים במידע. כרגע כדי לתת ערך מוסף אמיתי לסוכנות התיווך, המידע חייב להיול בלעדי ומכאן הגיח הרעיון להתחקות אחר מודל זכיינות שבדרך כלל נפוץ יותר ברשתות אופנה ומזון.
למידע נוסף הירשמו, ונציג יחזור אליכם בהקדם:

סוכנות שרכשה בלעדיות על הטכנולוגיה באזור שלה מקבלת מידע על דירות שעומדות להתפנות לפני שהן מתפרסמות בשוק. בכך היא מקבלת יתרון תחרותי משמעותי על פני המתחרים באזור שלה. שוק הנדל"ן מאופיין בתחרות אגרסיבית על נכסים, כשבעלי דירות מקבלים עשרות טלפונים ביום ממתווכים שרוצים לעבוד על הדירה שלהם.
המערכת הפרדיקטיבית של צ'אטליסט מצליחה לחזות תאריך פינוי של דירה ב-90% דיוק, ומאפשרת למתווכים לפנות לבעלי הבית בזמן הנכון. כך, בעל הבית מקבל שירות מקצועי ובזמן, והמתווך מקבל תנאים מצוינים לעבודה על הנכס. "ברגע שיש מערכת פרדיקציה משומנת שמצליחה לשער תאריך פינוי של דירה ב-90% דיוק ולפנות לבעל הבית בדיוק בזמן, כל הצדדים מרוויחים.
בעל הבית מקבל שירות מקצועי ובזמן וממזער את הסיכוי לאבד כסף בגלל שהדירה שלו 'שוכבת על המדף'. המתווך נתמך בטכנולוגיה מרשימה ובעל הבית יכול להרשות לעצמו לתת בלעדיות גם אם היא מינימלית, כי פנינו אליו בזמן והוא לא בלחץ," מסבירה גולץ.

בשוק ההשכרות, מצליחה המערכת לחזות קרוב ל-40% מהדירות שחוזרות לשוק ההשכרה בכל שנה לפני כולם. כדי להגיע לתוצאה מדויקת, מתבצעת ולידציה מול בעל הנכס עצמו, מה שמשפיע על אחוזי ההמרה בין הנתונים החזויים ללידים שסוכנויות התיווך יכולות לעבוד איתם. כדי להגדיל את אחוזי ההמרה יש לעורר מודעות למערכת בקרב בעלי הנכסים ואנחנו עובדים גם בפן הזה.
כיצד פועל המודל העסקי של צ'אטליסט? "העקרונות מאוד דומים למודל זכיינות נפוץ. תשלום חד פעמי על עצם הבלעדיות, תשלום תמיכה וליווי של המערכת ותמלוגים הנקבעים באחוזים מכל עסקה שנסגרה דרך ליד שהגיע באמצעות המערכת צ'אטליסט," מסכמת גולץ.
צ'אטליסט מציבה רף חדש בניהול נתונים וחיזוי בשוק הנדל"ן, ומציבה את סוכנויות התיווך שמשתמשות בטכנולוגיה שלה ביתרון תחרותי. כך, בעזרת חדשנות טכנולוגית ומודל עסקי חדשני, מציעה החברה ערך מוסף אמיתי לכל הצדדים המעורבים בתהליך.
למידע נוסף הירשמו, ונציג יחזור אליכם בהקדם: