הקמת אי מלאכותי בישראל, קרובה מתמיד: הקמת אי מלאכותי מתבצעת במטרה להרחיב את המענה ואת היצע הדיור במקומות מגורים מבוקשים. בישראל, הגה את התכנית האדריכל הישראלי בעל המוניטין הבין-לאומי, סמי טיטו.
קבוצת יזמים בישראל כבר החלה לגלות עניין בתכנית ובמקביל נודע כי גם קבוצת יזמים בדובאי, שעומדים מאחורי הקמת איים מלאכותיים באיחוד האמירויות, מתעניינים בפרויקט.
איפה יוקם האי? התכנית המקורית היית ה להקים את האי מול חופי תל אביב. במשך השנים הצטרפו ערי חוף נוספות למרוץ בטענה כי האי יתאים יותר להיבנות בשטחן. עיריית הרצליה, שטוענת כי המים הרדודים של האזור הם אידיאליים,
הכינה תכנית להקמת אי מלאכותי עוד לפני שהחליטה הממשלה ב-2018 לתקצב בשני מיליארד דולר את הפרויקט. גם עיריית בת-ים נכנסה לדיונים ומנסה במקביל לשכנע את מקבלי ההחלטות כי חופי העיר הם המיקום האידיאלי לאי המתוכנן.
אי של חדשנות: מלבד מקומות מגורים, מתכננות העיריות שימושים נוספים לא יים שיוקמו. עיריית תל אביב מתכננת לבנות על האי שדה תעופה בין-לאומי ותשתיות נוספות ואילו עיריית הרצליה מציעה כי אי אחד יוקם לטובת דיור והשני לטובת שדה תעופה לטיסות פנים.
משרד הבינוי והשיכון בוחן בימים אלו, את המיקום המועדף להקמת האי, ששטחו צפוי להיות 1200 דונם. כך או כך, מדובר בפתרון אדריכלי פורץ דרך, שייתן מענה מקיף ויעיל יותר לאוכלוסיית מדינת ישראל ולקצב הגידול בה.
יוקרה ופרקטיות במקום אחד: הקמת אי מלאכותי מעלה את ערך הנכסים והשטחים הסובבים אותו ולכן אין פלא שעיריות מתחרות ביניהן על הזכות ליהנות מהתקצוב הממשלתי.
בכל מקרה, לכשיוקם, האי המלאכותי הראשון יהיה הפתרון אליו כולם יישאו את עיניהם ויתכן ויתחיל טרנד ארכיטקטוני שיהפוך במהירות לחלק בלתי נפרד מחיינו.
למידע נוסף הירשמו, ונחזור אליכם בהקדם: